torsdag 21 april 2011

6 tips för Xtrem RYGG MUSKEL TILLVÄXT !!!!

Undrar varför din rygg inte har förbättrats i flera månader? Byst din platå med dessa 6 träningstips som kommer att bygga din rygg, garanterat!







Innan du börjar din rygg träning måste du börja med att visualisera dina övningar.

Lägg på en isolerad övning för höga reps innan du gör dina förenings rörelser.

Träna grepp övningar mer än något om din huvudsakliga mål är att stöda rygg träningen.





Du träffar din rygg med alla tänkbara tekniker och träningar vecka ut och vecka in. Du har till och med  kunnat gå vidare med de vikter som du använder. Så varför har inte ryggen vuxit med tiden.? Du måste tänka på rygg träningen planera och genomföra dessa sex tekniker för att få ryggen tränad igen.



Ryggen definierar din fysik. Det ger dig så mycket eftertraktade V-taper som kan få dig att se enorm ut. Om man tränar och är inte ute efter att formen du har ett problem. En V-taper är vad som verkligen fyller ut din t-shirts. Du ser bred, stor, och i avgift. En imponerande fysik är aldrig komplett utan en uppsättning breda lats och en tjock rygg.



Många människor har svårt att utveckla sina ryggar dock, och av goda skäl. Du kan inte se det. Det är mycket svårt att träna det du inte kan se. Idag ska jag prata med dig om de bästa sätten att känna ryggen att arbeta när du har problem med detta.



Först ska jag ha för att visa dig exakt vad musklerna i ryggen är och hur de fungerar. De två viktigaste delarna av ryggen är din Latissimus Dorsi och mitten av din rygg, som består av trapezius, det Teres major, och Rhomboids.



Den Latissimus Dorsi uppgift är att flytta armar ner till bäckenet och få kroppen upp mot armen när armen är fast.



Trapezius används för att rycka, dra skulderbladen nedåt eller dra ihop skulderbladen.



Den Teres Major uppgift är att föra armen bakåt.



Och slutligen, den Rhomboids har en gemensam funktion av trapezius som de föra ihop skulderbladen.








Nu när du vet alla de muskler som påverkas medan du tränar din rygg, kan du börja förstå de saker du gör fel medan utbildning och hur man verkligen känner din rygg fungera.





Rygg Tips 1: Squeeze





Det viktigaste att göra på varje repetition av varje set i varje ryggträning är att pressa den. Merparten av tiden anledningen till att du inte kan växa ryggen är att du inte kan känna det. Håll avtalade läget för varje rygg lyft för en sekund och om du fortfarande inte kan känna din rygg arbeta då utför du  förmodligen fortfarande rörelsen felaktigt.



Om du gör pulldowns håll stången på bröstet och dra från armbågarna för att hålla ner den. Om du gör rader (kabel eller skivstångsrodd) dra stången till midsectionen och håll den där dra dina skulderblad ihop så hårt du kan. Att pumpen du får efter en hel uppsättning ryggen muskler arbetar. Bra jobbat, du hittade bara din rygg! Du gör bättre än de flesta killar där ute.






RYGG Tips 2: Visualisera





Ditt sinne är lika viktigt när man lyfter som din kropp är. Eftersom du inte kan se ryggen arbeta  måste du föreställa den att fungera istället. Innan du börjar din rygg träning börja att visualisera dina övningar, pull-ups, pulldowns, rader (hantlar och skivstång), marklyft, eller vad du gör den dagen. Föreställ dig att du arbetar din rygg och bara ryggen när man gör dessa övningar och visualisera dig själv att göra dessa övningar bakifrån. Visualisera vad du skulle se ut om du stod bakom dig själv.



Titta på din rygg kontrakt i ditt sinne och gör ditt bästa för att kopiera denna känsla i gymmet. En stor del av tiden när jag gör min rygg pass  blundar jag för övningar som drar nedgångar och rader kabel. När jag gör varje repetition tittar jag (i mitt sinne) min rygg upphandlande när det behövs. Genom att göra detta jag känner alltid min rygg arbeta till fullo.



Eftersom jag kan se mig på ryggen arbeta jag kan få det att fungera mycket mer effektivt. Alltid visualisera ryggen böjning och upphandlande medan du arbetar ryggen och du kommer få en mycket lättare tid att känna på muskler som du försöker att arbeta

Alltid Visualisera din rygg böjning och

Avtalsslutande medan du arbetar ryggen.



RYGG Tips 3: Använd Straps





Jag hatar remmar. Jag tror de beröva dig några mycket dyrbara underarms stimuleringar under tunga rader och marklyft. Det finns en tid som jag har känt att remmar kan hjälpa, dock, och det är när du har svårt att rikta dina ryggmuskler.



En stor del av tiden när du inte kan känna din rygg fungera beror det på det faktum att dina underarmar och biceps muskler sänder ut, och få strapatser mycket tidigare än din rygg muskler. Detta händer mycket mer som nybörjare, och det kan vara en enorm smärta. Gå till en sportaffär och ta ett par bra lyftstroppar.



När du börjar använda dem behöver du inte  oroa dig för dina underarmar och biceps längre och ryggen kan ta den värsta stöten av arbetet. Tänk dig att dra från armbågarna och använder armarna som hävstänger (med band som är allt de ganska mycket är) och gör din träning. Du kommer utan tvivel att känna bränna i ryggen istället för dina biceps och underarmar.



Dymling Lifting Straps

Vår en storlek passar alla handledsstöd är handgjorda med 1 / 4 "neopren stoppning för den ultimata komforten. Vår extra breda 2" stöd för handlederna. Den hållbara handledsstöd är perfekt för lyft i gymmet för att arbeta i hemmet eller på kontoret. Låset på dymling lägger bekvämligheten av säkerheten för tunga nedgångar latsdrag, shrugs - alla rörelser som kräver ett säkert grepp. 1 / 4 "neopren vristband tredubbla sömmar till bandet. Dymling ger snabb låsmekanism för enklare användning.




RYGG Tips 4: ta det lugnt





Du har ett ego. Som tyngdlyftare lovar jag dig att du har ett ego. Och ibland att egot kan döda effektiviteten av din träning. Låt det inte. Kanske en av de viktigaste delarna av ryggträning, och någon utbildning i allmänhet, är att endast använda en vikt som du faktiskt kan hantera.



Om du tränar ryggen och gungar kroppen på varje repetition med hemsk form som då du använder alldeles för mycket vikt med dina övningar. Om ryggen är rundad på marklyft, rader eller någon av de hissar för ryggen sedan sänka vikten. Om du måste kasta hela kroppen i varje hiss då du använder för mycket vikt. Jag vet att när du träffar en viss vikt med saker, som skivstångsrodd, kan man inte låta gunga lite men behålla det också ett minimum.



Om du gör någon av dessa saker måste du sänka vikten du använder på dina rygg övningar. Det är förmodligen den främsta orsaken till att människor inte kan känna ryggen arbeta. Lyft vikt och verkligen känn ryggen på varje repetition även om du känner dig som en girly man det kommer att hjälpa din rygg träning oerhört.




Den viktigaste delen av ryggträning

Är att endast använda en vikt som du kan hantera.



Tillbaka Tips 5: Pre-avgassystem





Ibland får pumpen inte så illa. Pre-ansträngande är en teknik som har funnits under mycket lång tid och fungerar mycket bra när du har svårt att känna en viss muskel som man arbetar. När du räknar ut din rygg använder du stora övningar (hoppas jag) gillar rader och pull ups som kärnan i din ryggträning. Det kan ibland vara mycket svårt att arbeta ryggen på sammansatta övningar som dessa när så många andra muskler kan arbeta också.



Lägg på en isolerad övning för höga reps innan du gör dina sammansatta rörelser och du kommer få en mycket lättare tid att känna ryggen arbeta under dessa sammansatta rörelser. En bra övning som jag använder om jag har problem med att känna ryggen arbeta är en rak arm pulldown vilket är när du tar en kabel maskin inställd på de högsta positionerna och ta tag i den handflatorna nedåt.



Du håller armarna rakt (enligt beskrivningen i namnet) och dra den ner till låren hela tiden hålla armarna rakt. Längst ner position, genom låren, pressa latsen. Gör denna övning för 12 - 15 reps och sedan gå till dina förenings rörelser och känn latsen arbeta som aldrig förr.






Tillbaka Tips 6: Förbättra din underarm och Biceps Styrka





Som jag nämnde tidigare när jag talat om att använda remmar, nämnde jag din underarm och biceps styrka som kommer in i bilden och begränsa ryggens prestanda. Du använder dina underarmar och biceps i varenda tillbaka rörlighet (utom kanske de gamla nautilus lat maskin). Problemet är att din biceps och underarmar är en hel del svagare än ryggen. Om de inte är, då är du ett missfoster av naturen och jag måste erkänna att jag avundas dig lite.



Ta dessa kroppsdelar upp, speciellt dina underarmar. Jag vet att du kommer allt bli som "Men jag tränar mina armar hela tiden och de är onda stark man" men det är egentligen mer underarmarna som har en djupgående inverkan när man gör saker som rader och pull ups.



Träna grepp övningar mer än något om ditt huvudsakliga mål är att stöda rygg träning. Genom att träna grepp kan du hålla fast stången längre därför köper tillbaka arbetar längre. Förbättra alla dina underarm numren och biceps och jag lovar att de kommer att översätta till bättre ryggövningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar